Första och sista gången för i år.

Jag är precis nyduschad efter premiärturen på skidor i elljusspåret. Det var bra längesen jag stod på ett par skidor sist (högstadiet? Jag vet att jag missade den enda skiddagen i gymnasiet). Och det märktes. Jag kände mig som skidornas Bambi. Men under vad som kändes som fyra kilometers uppförsbacke så trippade jag bra mycket längre än så.

Jag nostalgitrippade genom hela min skid-historia, ända till väldigt unga år.

Bland annat till förskolan då det var frivillig skidtävling och det bara var två tjejer som ställde upp i tjejklassen. Jag och Ida. Ida vann, jag kom sist. Men jag var så gryyymt nöjd över att ha kommit tvåa :D Inte illa skidat. Men jag minns att Ida hade mycket snyggare skidor än mig, och min lycka till trots kunde jag inte låta bli att fundera över om det nog var därför hon vann över mig.

Härmed vill jag slå hål på myten om snygga skidor och förhoppningsvis hjälpa någon annan 7-åring till starkare tro på sina skidor. Jag och Em köpte nämligen likadana skidor igår och trots att jag stakade tills mina triceps blödde så kom jag inte ikapp.

Döm inte skidarn' efter skidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0