Jag såg det snöa, jag såg det snöa...

Som svar på tal kom det snö. Stora labbar till flingor. Allt som allt kanske det snöade i 20 minuter. Men det var inget som låg kvar. Det var som om Moder Jord ville få tyst på min klagosång. Men se den gubben gick inte!

Här kommer ytterligare ett klagomål gällande snöbristen: Det är ständigt mörkt utan snö! Det går inte en arbetsdag längs vägen som jag inte håller på att köra över en eller annan oklipsk människa som prompt måste gå i vägrenen istället för på cyckelbanan  - utan reflex! Sånt himla vuxengnäll om de där jävla reflexerna, men det är fan sant att man inte syns. Särskilt eftersom svart alltid är det nya svarta och folk alltid går klädda i svart. Dag som natt, svart som natten. Ständigt mörker. Jag säger då det - svart är förenat med livsfara.

Men! Jag har hittat en lösning! (jag lever inte som jag lär utan glömmer alltid reflexen innanför dörren när jag går hemifrån). Kolla in detta:

C Me reflexspray! Finns både vattenlöslig och permanent. Går att spraya på djur och textilier.
Syns inte i dagsljus. Smart ju!


Sen har jag en dalkulla till kollega som inte håller med mig. Hon menar att det är bra att snön inte lyser med sin närvaro, och att det är snön som i själva verket är det som utsätter våra liv för fara. Man skulle kunna tro att det är halkan som är hennes främsta argument. Men icket. Ha överseende, hon är trots allt dalkulla ;]

Kommentarer
Postat av: Katrin

Jag är SÅ nämnd!

2009-12-06 @ 22:50:10
URL: http://ienormtristess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0