Hantverkarn' goes denial.

Igår var jag på slakt. Jag, yster, mami och papi delade på en halv älgkalv. Jag kan väl inte påstå att jag bidrog särskilt mycket vad gäller styckandet, skärandet, malandet eller filéeandet. Däremot ser jag mig själv som en guldmedaljör i packning, vägning och märkning. Jag menar, det krävs ju faktiskt att minst en person av 4 är ren om händerna. Tänk om det skulle ringa? Eller om det kommer hem nån som måste hälsas på med ett handslag? Eller om nån behöver hjälp att rulla upp ärmarna (mamma!)? Mjo, just det. Jag drog nog mitt strå till stacken ändå. Och nu har jag fyllt upp de icke existerande luckorna i frysen med kalvfärs och kalvstek :] Mums!

Nä, jag har aldrig varit vego :D


(tyävrr kommer det vara brist på bilder tills jag får tillbaka datorn från service)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0