Second second thoughts.

Yster följde mig och kollade tapeter. Jag var tvungen att få ris och ros på mina tankar. Jag visade väg-foto-tapeten som jag tyvärr inte tyckte var lika snygg den här gången. Men men. Jag fotade och tänkte dela med mig. Snälla, dela med er av era tankar! Jag är så ingrottad just nu att jag knappt vet in eller ut längre :P



Tanken var först att ta den helt svart-vita. Men sen för att få in lite färg (eftersom många möbler är svarta/grå) funderade jag på den med blå himmel. Men sen började jag tycka den var ful och struntade i alltihop.

Vad sägs?


På eco.se kunde man provtapetsera med andra tapeter. Här kollade jag in några grafiska fondväggar jag gillade. Alltså, antingen eller...
ingen?


Hittade denna i katalogen också. Men... jag vet inte om jag gillade den. Fast, vad vet jag egentligen just nu? :P


Aaah, jag älskar den här. Det blev en lite halvbra bild. Det är inte riktigt så orange utan lite mer åt beige. Trots att jag nog skulle gilla den lite mer i orange... Den fanns också i vit botten och med grått mönster. Men den var lite tråkig. Den här vill jag ha i köket. Den är så härligt livlig och detaljerad utan att bli för mycket. Jag är riktigt imponerad över att alla figurer går ihop på nåt vis. Gilla gilla.


Och så det gemensamma golvet för kök och vardagsrum. Svart ek. Jag hittade ingen bild på nätet och fotot blev sådär. Färgen påminner lite om shifferplattornas färg.
Vi har tittat lite på det förut men varit tveksamma. I veckan var jag dock in till en familj som lagt det i köket, och det blev skita-bra. Jag föll pladask.


Bokstavligt talat, jag snubblade över tröskeln...


_______________________________________________



Tja. Vad ska man säga. Nu går planerna i svart-grått och en foto/grafisk fondvägg. Kanske med färg i. Kanske inte. Våra svarta mattor kommer troligtvis hamna på auktion och nånting med mer färg måste nog in. Det enda som just nu sätter färg på vardagsrummet/matsalen är stolarna till bordet. Gräsgröna. Och en knallröd klocka.

Som sagt, öppen för ris och ros, funderingar och andra alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0