Vad som krävs innan politikerna agerar.

När nya lagar och reformer tar vid så finns det ofta en bakomliggande katastrof som drabbat en människa eller hela mäskligheten. Och vi frågar oss alltid samma sak: ska det behöva gå så långt? Jag tror jag har svar på frågan. Japp, precis så långt måste det gå innan vi förstår att vi måste förhindra att just detta ska inträffa, igen. Det kanske också kan kallas att lära av sina misstag.

Här i min lilla regering har precis detta inträffat. Katastrofen drabbade min fot, och alla mina invånar-tår förfäras över att det ska behöva gå så långt att någon blev skadad. Och precis som i den stora världen där ute tog regeringen tag i frågan direkt efter missödet. När det egentligen hade kunnat förhindras.

Jag har spikat fast golvlisterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0