Ingen vila, ingen paus.

Kommer ni ihåg den där pausen som skulle tas från renoveringen pga studier och insikten om ett liv? Fördelen med en paus är att man får tid att fundera över vilket steg man ska ta härnäst. Nackdelen är  att det tillslut börjar klia så mycket i fingrarna att man smider planer långt över vad som var tänkt från början.

Em's fingrar har kliat färdigt. För nån månad sen kom han med förslaget att vi skulle slå igen dörren mellan vardagsrum-hall. Jag tyckte det var en dålig idé - då.

Så här ser lägenheten ut nu. Rundgång av rang.

Så här har vi tänkt oss:

Vi bygger igen första dörren till vardagsrummet. Sen ska vi flytta dörren mellan kök-hall lite åt vänster så att vi får plats att bygga en stor härlig garderob längs väggen där vi byggt igen dörren. Hallen blir större, vi får mer förvaring, vi slipper rundgången och vardagsrummet blir ett eget rum istället för att likna en omkörningsfil på motorvägen.

 

Som jag sa innan så är det Em's briljanta idé. Och det är hans fingrar som kliar mest. Så han gör grovgörat. Själv sitter jag och pluggar (bloggar). Tenta imorgon. När jag pluggar som värst hör jag:

Em: Näää, men det här går ju inte...

Jag tittar upp ur min bok och får se detta:

Han har kapat första regeln - en halvmeter för kort. Hur gick det till?! :P Oj vad jag skrattade.

Han sågar och bankar. Jag hjälper till att bära skivor lite hit och dit. Det börjar närma sig att inte vara ett hål.

:]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0