Slutet på ett sommarlov är starten på ett annat.

Sommarens jobb började i måndags. Blandade känslor. Så jag fortsätter veckan med en ledig tisdag. En fördel med att börja jobba är såklart att man får lite struktur på vardagen, har man dessutom en sambo som åker till jobbet 07.00 och en hund som vill ha frukost en kvart senare så blir det ingen jättelång sovmorgon trots lediga dagar. Men jag gillar det, om man kommer igång. Det gjorde jag igår.

- hemmafrukost á la hotell framför slutet på den spanska filmen Even the rain.
- Bilprovningen.se och deras checklista inför bilbesiktning letades fram.
- genomförde checklistan, som innebar byte av skyltlampa bak. Good work!
-
när jag ändå stod på macken och skruvade så passade jag på att köpa 10 min dammsugning av bilen.
- paus för att i telefon tala om framtiden med en vän.
- hämta kameran som förhoppningsvis är fylld med foton från lillebrors bal!
- min livs första besiktning på egen hand
(resulterade i ombesiktning pga dålig strålkastare fram, jäklar)
- träffa vännen och deras nya familjemedlem.
- investera i min hälsa genom att köpa nya löparskor.
- förbättra mina chanser att rädda katter ur träd genom att köpa klätterutrustning.
- rensa ogräs i trädgårdslandet.
- försöker lista ut hur morötter ser ut när de kommer upp ur jorden, men jag inser att jag inte har någon aning och låter helt enkelt bli att rensa ogräs som växer i fina rader.
- provar de nya skorna på löpbandet och tog en vända på gymmet samtidigt.
- snabbvisit av svägerskor.
- behöver en ursäkt för att få äta godis, så jag ringer en vän för filmkväll.

Och bilder hade jag från baldagen.

Morfar instruerar lillebror i den fina konsten att bära frack.

Med dam, höghatt, käpp och lackskor på röda mattan är kvällen komplett.

 





Kommentarer
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej!

Det gröna på morötterna ser ut som kraftig dill.

Petar man lite i jorden så är där en knubbig baksida på en späd morot under. Men täck över igen annars blir den grön där. Täckt med jord = orange. Öppen för solljus = grön. Lycka till med odlingarna. PS. Snygg bror i frack!

2011-06-21 @ 12:15:22
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0