Ingrönad istället för inglasad

Idag har jag bytt ut inredningsmagasinen mot att spana i alla rabatter och uteplatser jag gått förbi. Jag försöker nämligen lugna ner mig lite med allt för detaljerade inredningsplaner för lägenheten. Vi är ju som sagt två om den frågan ;] Istället började jag fundera över vad jag kan detaljplanera där Em inte känner sig åsidosatt. Min nya problemområde: balkongen!

Balkongen är infälld i fasaden så den är väldigt skyddad. Sen kan man ju glasa in den om man känner för det. Men jag vill inte stänga ute solen och stänga inne värmen. Men självklart vill jag ju kunna dekorera uppför, vilket kan vara svårt då det är betongfasad. Jag har i alla fall insett att klätterväxter är nånting för oss. Det är ju ingen nyhet att jag föredrar gröna växter framför blommande. Ska dessutom katterna följa med så måste vi "bura" in balkongen med hönsnät eller motsv. Kanske inte så snyggt men en utomordentlig klätterställning för Humle som är min nya favorit. Humle i en stor kruka på balkonggolvet.




Jag letade en bra bild och hittade till Gerts fotoblogg.
Han har lyckats med vad jag vill åstadkomma, ungefär.






Balkonggolvet har jag och pappa också hunnit diskutera. Trall är våran lösning. Dessutom perfekt för övervintrande växter så att dom inte fryser tassarna av sig på en gång :]

Nu bråkar katterna igen, med andra ord: dags att sova.

22:32 gonatt

Kommentarer
Postat av: annelie

hey baby! jag är med! det var en riktigt bra nisch, finns säkert någon mer där ute som skriver om hela renoveringsresan, men jag har då inte stött på någon sån blogg förut. like it! :)



var finns lägenheten och när får ni tillträde till den?

2009-08-10 @ 06:55:51
URL: http://annelufs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0