Jo, det där med hösten.

Tänkte på kommentaren på förra inlägget. Det där om att bli deppad när det blir höst. Jag är nog inte beredd att hålla med om det. Jag tycker faktiskt att det är något alldeles visst med hösten. Jag älskar det! Och det bästa är att det känns i luften att den är på väg.

I helgen gick jag längs en björkallé och vinden tog till så det riktigt slet i håret, samtidigt som solen sken. Det låg några stackars gula löv på backen. Men det är fortfarande några veckor kvar för alla sol-å-bad-dyrkare. Vänta bara tills elden härskar över skogarna, då lövträd skiftar i allt från grön-gult till orange-rött. Då åkrar gulnar och det börjar bita lite i öronen. Men jag, badkrukan, är glad ändå, för jag kom ihåg mössa, halsduk och vindtät jacka ;]

Jag mår så gott att jag ryser i kroppen. Varje höst, utan undantag.
Här är en bild från en av höstens senare promenader 2oo4.



Dessutom betalade jag just handpenningen på lägenheten!
Hösten få komma när den vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0