K-attans kattor.

Oskar och Gandalf - mina två nuvarande sambos, innan flytten blir av (och dom kommer förmodligen hänga med till nya lyan också). Det är två fantastiskt härliga charmtroll. De är djurskyddskatter, dvs hittekatter. Och jag är deras fodervärd, dvs låtsasmamma, tills dess att någon hör av sig till Djurskyddet av intresse för att ta på sig dessa två. Jag tror jag talar för oss alla tre när jag säger att vi trivs rätt bra ihop. Gandalf var först, sen en månad senare kom Oskar och klättrade, med sina 7,5 kg, över Gandalf och hans ynka 5 kg, i hierarkin och är alltså den som numera får välja matskål först - viktigt! Nu har dom varit hos mig i 3 månader.

Oskar har även en härlig stämma. Just nu sitter han och jalmar mitt i rummet och tittar på mig med sina klara ögon, som om jag var dum i huvet. Fattar jag inte att han vill gå ut? Igår fick han minsann vara ute själv. Han smet rättare sagt, och nu har han fått smak på utelivet, vilket jag fick lida för tidigt i morse. Även om kattorna inte har förstått sig på begreppet sovmorgon så kommer vi rätt bra överens. Dock en mycket bra fördel med att flytta från en etta till en tvåa - jag kan stänga dörren till sovrummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0