Mer pannkaka åt folket!

Jag älskar mitt jobb dagar som denna. Då man vet att man har gjort skillnad. Men samtidigt längtar jag vidare, för då vet jag; om det krävdes så lite av mig för att göra så stor skillnad i någons liv - tänk vilken skillnad det skulle kunna bli om jag hade ett jobb som krävde mer av mig.

Jag måste vidare helt enkelt. Man skulle kunna kalla det "mycket vill ha mer". När jag gör ett bra jobb vill jag byta upp mig och göra bättre ifrån mig, i tron att jag skulle vara nöjd då. Men det är nog dags att jag lär känna mig själv. Jag är inte nöjd förrän jag förhandlat fram världsfred, stoppat hungersnöden och renat allt vatten på vår jord. Var ska jag börja?

Jaa, jag gick ju i alla fall med i amnesty.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0