Tjejen silar stilar.

Jag har länge funderat över hur vi ska göra om köket. För hela köket ska ut och nytt ska in (utom möjligtvis vitvaror). Även väggar, golv, tak ska göras om. Först ville jag ha ett lantligt kök, vita luckor, smidesdetaljer, mörkt trägolv, snygga modern-gamla tapeter, Nån liten grön planta i fönstret. Även Em tyckte det lät bra...

Men det går ju inte! :P

Det passar inte in i lägenheten, det blir för "gammalt" men framför allt känns det så himla tråkigt och regelrätt. Nätack.
Nu försöker jag tänka utanför ramarna. Det går sådär, men idéerna börjar ta form i alla fall. Svart, rött, grönt? Mönstrade tapeter. Vitmönstrade? Hmm... Öppna luckorna vanligt eller sådär uppåt? Inte bara hyllor, då blir ju porslinet dammigt :P Kanske slå ut den där väggen mot vardagsrummet, göra som en avlång öppning i den? 
Hur det än blir så vill jag inte att det ska vara som plockat ur en katalog. Det måste ju vara personligt.

På tal om katalog - idag kom jag över den nya Ikea-katalogen. Jag fick den aldrig i brevlådan. Undrar om den går bort med allt annat i och med "ingen reklam tack"-lappen? Hur som helst, jag är nöjd. Bläddrade igenom den tre-fyra gånger på lunchen och hittade den perfekta soffan för vardagsrummet! Och Em, jag hittade en bild på nätet den här gången ;P


I-landsproblemet: vilken färg? ;P

Kommentarer
Postat av: Mnamunel

När får vi hem den!? ;)

2009-08-23 @ 12:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0