Uppochnervända världen.

Oj så skönt jag har sovit. och länge. Men jag drömde nån konstig dröm.

Vi var ett gäng ute och gick. Alltså, med packning och grejer, ombyten, mat och hygiengrejer. Precis som i lumpen. Alla hade sånnadär "nu-ska-vi-ut-och-fjällvandra-märkeskläder". Men jag gick i jeans och en snygg tisha som jag var jätterädd om, och jag hade ingen packning. Inget som helst ombyte. Inte precis som i lumpen, då var jag nogrann med att få med mig allt nödvändigt. Men nu i drömmen tyckte jag att jag kunde allt det där, jag skulle minsann klara mig utan packning, för alla andra var civilister och "kunde ändå ingenting" tyckte jag. Oj vad nonchalant. Dom andra kan inte trott jag varit klok... Jag såg då inte klok ut i varje fall.

Svalde precis sista klunken morgon-kaffe. Nu borsta gaddarna och cykla iväg på jobbet.
Sov sött alla som har tur att fortfarande få ligga till sängs ;]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0