Jag bubblar över - vidrör endast med grytlappar.

Jag måste bara få ur mig lite bubbel som ligger under ytan och vill upp. Jag längtar tills vi får tillgång till lägenheten, jag längtar tills jag och Em får dela varandras vardag igen. Jag längtar tills han kommer hem. Jag vet att jag har hittat rätt, till och med mormor vet det - lillprinsen, som hon kallar honom :]

 

Jag vet också att det finns dom som inte förstår vad vi har med varandra att göra. Som garanterat skulle tycka, om dom visste, att vi är helt ute och cyklar som köper lägenhet tillsammans. Men aldrig har jag brytt mig så lite om andras åsikter. Han har egenskaper som gör honom så speciell som bara han kan vara. Som exempel i somras när han var på väg hem till Sverige och jag mailade honom en önskan att han skulle köpa en parfym till mig som vi kollat in förra året när vi var utomlands. När han kommer hem får jag parfymen i födelsedagspresent. "Javisst, jättesött..." Jo faktiskt, för jag var så långsam att skicka mailet att han inte ens hunnit läsa det innan han satte sig på flyget. Eller när han hittar musik som han inte lyssnar på, men som han vet att jag skulle tycka om, och lägger över det på sin dator i väntan på att få spela upp det för mig. Jag tror aldrig han har haft fel när han spekulerat i vilka band jag gillar eller inte gillar. Eller besvikelsen som speglas i hans ögon och hörs i hans röst när jag vaknat och klivit upp innan han hunnit göra klart frukosten och komma med den till sängen. Eller att han bryr sig så mycket att han nästan blir arg när han hör att jag promenerat hem själv efter en vända på krogen. Fastän till och med han börjar få problem att brotta ner mig nu ;] Eller när jag råkat knäcka en flaska olivolja över en ny tröja som aldrig blev ren i tvätten efter det, och han ägnade en hel förmiddag åt att skrubba den med galltvål så att den var som ny igen när jag kom hem från jobbet. Eller blommorna han skickade från andra sidan jordklotet när han inte kunde vara här på min födelsedag. Eller bara det att han får mig att skratta, bubbla och sjuda över och att han dessutom skrattar åt mig. Även när jag är arg eller sur ;]

 

Ingen är perfekt, men Em är perfekt för mig. Och min magkänsla säger att det är ömsesidigt. Så jag hoppas att jag kan lita på min intuition ;] Så finns det nån där som fortfarande är emot oss så... ja, skit samma, synd för dig.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0