Löpande uppdateringar upphör.

Jag var precis ute på min dagliga (eller?;) löprunda. Med mig hade jag Hanna och Kodio från morgonpasset i P3. Det för närvarande lätt bästa radioprogrammet. Men, mitt i allt dyker ekot upp. Nu för tiden rapporteras det dagligen om våldsamheterna i Afghanistan inför presidentvalet som går av stapeln i morgon. Men idag blev jag faktiskt positivt överraskad:


Som artikeln säger så strider detta mot yttrandefrihetslagen i Afganistan, men jag tycker ändå att det är ett bra beslut. Till att börja med så lever ju talibanerna i princip på skrämseltaktik och hot, men framförallt på att de får uppmärksamhet. Men i och med detta beslut drar regeringen bort mattan från taliberna. Fan, bra beslut. Nog för att det bara är en bråkdel av all information som når oss i väst så blir jag ändå glad när jag får höra att den afghanska regeringen tar beslut med målet att låta demokratin få fäste i landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0