Hänger du med?

Idag, medan Em sliter i sitt anletes svett på andra sidan jordklotet, gick jag och köpte oss en lägenhet.

Tja, han visste ju om det. Men ännu har han inte sett den. Det här är nog en av de största grejerna i mitt liv hittills. Man skulle kunna säga att vi gjorde ett kap och nu återstår att se vad vi kan göra av detta renoveringsobjekt som vi har gått och dragit på oss. Em, du kan inte vara riktigt klok som låter mig gå och köpa en lägenhet där allt måste göras om från grunden. Du vet ju vilka högt svävande planer jag har då det gäller inredning. Jag ser inte problemen, snarare möjligheterna. Vilket i och för sig låter rätt bra.

Det här är alltså första sidan i det nya kapitlet. Länge har jag funderat. Nu har jag svaret. Jag har ingen aning om i vilken ände jag ska börja. Men nu har du chansen att följa med från början. Våran slitna tvåa, där förre ägaren var en riktig jag-gör-det-minsann-lika-bra-själv-typ som hade sina egna "smarta" lösningar, ska så småningom bli mitt och Em's drömställe. Nu är det vår tur att visa att vi minsann INTE har tummarna mitt i händerna.

Jag är peppad.


Kommentarer
Postat av: Linda Knopf

ahhh vad kul :) Vad ar det for nagon spannande lagenhet ni (du) hittat? Vantar med spanning pa inflyttningsfest! :D Pusss

2009-08-11 @ 21:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0