Vår operation har blivit avslöjad.

Jaha... då är det bara att säga som det är. Vi har blivit avslöjade. Em tyckte att det skulle vara en kul grej att inte tala om för sin familj att vi köpt lägenhet, utan istället skulle vi överraska och bjuda hem dom på middag. Meen, sen kanske man kan påstå att Em gjorde bort sig lite ;] Han tipsade Jullan, sin syster, om min blogg. Hehe.

Jag vet inte om jag var smidigast heller som postade min blogg på facebook. Men hur många kollar där egentligen? Emsan? Eller var det Jullan som skvallrade? ;] Tja, det spelar ingen roll längre. Men det kanske förklarar varför Em's föräldrar inte frågade varför de skulle föra över ett par tiotusen från Em's konto till mig, när jag skulle betala handpenningen.  Ooops.

Jag var ute och sprang med Egal idag. Tänkt så otroligt mycket bättre det går att springa när man inte är själv! Han tränar även styrkelyft, eller är det tyngdlyft? Vilket som så övertygade han mig att börja med det. Det känns faktiskt lite spännande, och nu kanske jag har chans att öka från mina 45kg i bänk ;]

Vad gäller lägenheten så har jag inga direkta nyheter. Det är rätt svårt att driva en blogg om renoveringen på lägenheten när vi inte har tillgång till den ännu. 1a september är det sagt att vi ska få flytta in. Men just nu väntar vi bara på att bli godkända av bostadsrättsföreningen, vilket inte bör ta så lång tid. Men dessvärre måste Em vara hemma innan vi kan fylla i alla papper. Men jag har bokat en tid på banken nästa fredag, så förhoppningsvis ska vi kunna avsluta det hela då när han kommer hem. På tal om att driva en blogg så har jag totalt glömt bort hur man kodar. Så jag ska så småningom försöka få tag i nån som kan hjälpa mig göra bloggen lite gästvänligare. Annars händer inte mycket idag, ska iväg på en utflyttningsfest snart, men tills dess ska jag fortsätta nörda mig titta på Stargate SG-1. Har precis börjat på 7e säsongen. Snart ska jag koppla in Atlantis också. Riktigt spännande! Jag vet inte om jag ska tacka Em som introducerade mig, eller om jag ska förbanna han för att jag numera sitter av rätt mycket tid framför datorn ;] (jobba, träna, sova, stargate - typ mina prioriteringar just nu)



Kommentarer
Postat av: Frida

Hallåjsan!

Ja du nu har även jag fått tag i din bloggadress så vi ska följa ditt liv me katter, renovering och lillebror förstås ända härifrån lillbyn;)

GRATTIS till lägenheten, nu va ni allt busiga,hehe dax att börja skicka Flisan me buss till stan så hon kan hjälpa dig med allt som behövs, måla kanske...

Hoppas vi ses snart,

Kram från alla oss

2009-08-18 @ 09:40:33
Postat av: Strollan

Haha, jaa, vilken syn det skulle vara om hon hjälpte oss måla. jag tror snarare det blir vi som får hjälpa henne duscha ;D Men vi tackar ja till alla stora/små händer som vill hjälpa. Krama

2009-08-18 @ 18:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0