Vi skördar stadens frukter.

Idag tog jag och yster en tur för att plocka hallon (äntligen!), efter en liter hallon hittade vi 3 stoora rödvinbärsbuskar, med grenar tunga av soligt röda bär. Vi cyklade snabbt hem för att hämta påsar. Väl hemma hos henne tog vi en smörgås och insåg att vi skulle gå på bio också. Public Enemies. Men vi hade inte så lång tid på oss, så vi skyndade iväg för att plocka så mycket vi skulle hinna. På 15 minuter fyllde vi våra påsar till hälften. Jag har precis tagit paus från rensandet och jag tror det ser ut att närma sig 3 liter bär. Och det var knappt halva busken! Men det bästa är att vi var mitt i stan :D

Igår kände jag att min lediga dag inte skulle ge mig så mycket ledigt. Men jag måste säga att jag haft en riktigt bra dag. Jag lyckades tvätta all min tvätt och storstäda lägenheten innan yster droppade in. Bion var ett uppskattat plus. Den var riktigt bra också. Det var längesen jag höll andan i 15 minuter and lived to tell about it!

Det jag inte lyckades med idag var löpningen. Men jag tror det går jämnt ut - jag cyklade fortare än syrran ;] Jag tror jag övertalade henne om mina skills i svampplockning också. Så när vi tömt buskarna byter vi påsarna mot korgar ;]

Nu ska jag återgå till rensningen. Och kanske ta mig en funderare över nånting annat, intressantare att skriva om. Fast bara kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0