Ny kategori - mer substans?

Stora problem, små lösningar. Små problem, stora lösningar?
Vilket som, hotbilden växer och framtiden ser allt kärvare ut. Det har väl inte undgått någon att vi är på väg mot en miljökatastrof av större kaliber. Diskussionen pågår hurvida det hjälper att vi adopterar en orangutang, släcker toalampan eller källsorterar - eller om det är en fis i rymden och att vi egentligen måste ta till långt mer drastiska åtgärder.

Jag tror på på båda sidor i debatten. Klart att större åtgärder måste vidtas, men den enskilde kan inte strunta i sitt ansvar. Därför viger jag härmed denna kategori till planetens framtida grönska, mina barnbarns osynliga inandningsluft och till Nordmalingsborna så att de slipper ha ren i rabatterna på bakgården. Dessutom har jag sedan länge glidit ifrån det verkliga ämnet på det här bloggen - renoveringen :]


Isbjörnen tipsar:
Handla beggat! Nya sänggaveln = blocket.se.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej!

Väldigt fin säng hörredu! Jag och Erik skulle också behöva en ny, fast ny madrass också... Haha, va sjukt att vi hade fått samma saker i julklapp! Vad är oddsen? Har du börjat laga en massans mat i ditt stora kök eller varför fick du matlagningsgrejer? =) Mjo, plugget går ganska bra, fast vi ska ha en tenta till nu om två veckor, vi får väl se hur det går då :( Jag och Erik ska flytta snart! Det kommer bli härligt, vi är så trötta på att ha så lite utrymme här i vår 1:a. Den nya lägenheten är en 3:a på 71m2 och ligger bara två hus bort, vi ska byta vår mot den. Det kommer förhoppningsvis bli klart nu i januari.

Vad händer på nyår då? Vi ska på finmiddag hos en kompis med några andra, och sen fyrverkerier :)

Kram kram kram kram!

2009-12-30 @ 14:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0