Våra vägars väktare.

Efter en kväll på jobbet har jag ett konstaterande jag vill dela med mig av:

Älgar är stora.

Det var mörkt, och jag är tacksam att denna jätte hade någon nedanför hornen för han nitade just innan han skulle ta språnget ut framför mig på vägen. Jag nitade med mina fyra också.

======o-o   ,-,"   

(bromsspår+bil+älg)

Nu låter det som att jag bara sett älg på vykort, men jag får denna insikt varje gång dom står vid vägkanten. Och samma magkänsla som när man mött polisen i trafiken infinner sig - det kunde ha gått åt skogen (även om man kört efter konstens alla regler så gör man en snabb 100-punkters-check på en nanosekund). Dom mötte jag för övrigt också idag på jobbet. En hoj och en buss (oerhört intressant).

Undrar vilken magkänsla jag skulle få om jag mötte en älg på polismotorcykel. Och vilka punkter skulle den checklistan innehålla? Har den aspirantkalvar med sig? Är bössan säkrad?

Nog med insikter. Slut för idag. Natti natt :]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0