En ny tanke har rotat sig.

Alltså.

Renovering, visst, det är ju kul. Skönt när man får det som man vill, roligt att pyssla och dona.

Men. Underarbete är ju by far den tråkigaste uppfinningen någonsin! Det är ingenting jag njuter av på nåt sätt. Okej, efteråt är det skönt att man inte ser några skavanker. Men när allt är klart, tapeten på plats eller väggen målad och det ser bra ut, inte fan är min första tanke: jisses, vilket snyggt underarbete! Nä. Det känns inte som att man får ut nånting alls av det, annat än slit och småpill. Dessutom, när man väl satt igång och tror att det inte blir så mycket jobb trots allt, jodå, då haglar det över en - lös tapet, sprickor, sneda väggar, lösa hörn, trasiga lister, you name it. It never ends.

Det är slutarbetet som är det roliga. HÄR kommer min briljanta idé, ROT-avdraget! Fantastiskt! Anlita ett företag! "Hej, kom och gör mitt underarbete så jag kan måla en snygg vägg efteråt" :D

Det, mina vänner, är en bra uppfinning!


Sådär, här fick ni lite kräk. Nu ska jag sysselsätta mig med nånting. Jag undrar vilken vägg jag ska börja med...

Kommentarer
Postat av: syster

Visst.. ROT är bara för de som tjänar pengar. Du får allt slava på i ditt egenpålagda projekt.. aa, vad ska man göra idag.. slappa kanske.. ;P

2009-10-07 @ 19:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0