Hantverkarn' goes kokboksförfattare.

Eftersom jag sätter lökar, löser korsord och stickar så tänkte jag att det kanske börja bli dags att sätta mina absolut bästa recept i print. Här kommer en gammal favorit, den har varit min stöttepelare i jojo-bantningen. Low fat, low cal! Perfekt efterrätt vid middagsbjudning, eller att krypa upp framför en film och äta nåt gott till. Eftersom den dessutom är proteinrik så passar den utmärkt för dig som just tränat och vill maintain:a dina muskler! Allt i ett! Dessutom jättelätt att göra, kräver inga måttsatser eller vågskålar. Observera, inget socker tillsätts eftersom kycklingen är så söt i sig själv. Men är du en riktig sockertopp föreslår jag florsocker så att det inte bildas kristaller :]

Chicken jell-o

  • Valfri mängd kycklingfilé, färsk eller tinad.
  • Valfri mängd vatten, mindre om du vill göra jell-o, mer om du vill göra "shots"
  • Valfri karamellfärg.
  1. Skär kycklingfilén i lagom små bitar och placera i matberedare.
  2. Tillsätt karamellfärg (jag föreslår rött då det sägs vara mer aptitligt för ögat)
  3. Mixa tills du inte kan urskilja fasta bitar - till "röra".
  4. Tillsätt önskad mängd vatten.
  5. Potionera ut i små söta skålar eller en sockerkaksform om du vill göra en stor.
  6. Låt stå kallt tills jell-o'n satt sig och fått en härlig gelé-ig konsistens.
Servera ditt sällskap invänta de positiva utrop och recept-efterfrågningar som jag garanterar kommer infinna sig. Och glöm inte, njuut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0