An act of war?

Jag måste nog dementera allt jag sagt om att jag och Simone är kompisar. Trots mina försök att stänga hennes flyktvägar har hon ändå lyckats smita till grannens balkong, och vägrar komma tillbaka. Jag fattar inte, vad är det som är så speciellt med hans balkong? Är det hans utemöbler som lockar? Men jag har ju levande växter på balkongen! Jag tycker det borde locka mer. När jag kallar på henne vänder hon bort huvet...

Knacka på hos grannen? Jo, det har jag redan gjort, ett par gånger. Men jag tror han jobbar såna där vanliga arbetstider. Det värsta är att jag snart måste cykla hemifrån för att möta mamma så vi kan hämta kylen.

Jag hoppas han inte är allergisk, för hans balkongdörr står på glänt (förmodligen tillräckligt mycket glänt för hennes lilla skapelse). Jag får lämna en lapp i hans nedkast. Hantverkarn' goes lappkärring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0