Av med klackarna - på med handskarna

Pang!
Starten har gått för renoveringen.

Jag och Em åkte till K-Rauta idag. Med oss hade vi mina päron för expertrådgivning och ett släp som vi ämnade fylla med stort, smått och gott. Vi bestämde oss som sagt för att följa det rådet jag fick om att renovera ett rum i taget och vi börjar med sovrummet. Idag fyllde vi släpet med följande:

  • Panelskivor pärlspont "Panelskivan" - fondvägg
  • Superfix - för att limma fast panelen på betongväggen, galet smidigt!
  • Väggfärg matt antikvit - måla panelen
  • Penslar set om 3 - till färgen ;]
  • "Easy Cover" undertapet - eliminerar underjobbet innan tapetsering
  • Våtrumslim - används som tapetkliser till Easy Cover
  • Laminatgolv Rustik Ek - nya golvet
  • Underlagsfoam - varför? tjaa, det blir väl mjukare under :] och jämnar ut eventuella ojämnheter i betonggolvet
Med släpet fullt såg vi fram emot att komma igång. Em bakade kladdkaka och jag tog loss golv- och taklister. Som med all annan tapet måste underlaget sitta fast i väggen innan vi sätter upp Easy Cover. Vi hittade ett hörn i taket som satt löst och drog såklart loss det, men det visade sig att det var mer som satt löst. Medan jag har skrivit det här inlägget har Em lyckats dra loss all tapet från väggarna :D

Dags för första bilderna från förvandlingen:






Kommentarer
Postat av: julia

ojoj, spännande!!.... :) lycka till!

2009-09-02 @ 12:05:39
URL: http://jwiklund.blogg.se/
Postat av: strollan

Jotack ;P vi kommer nog behöva det ;]

2009-09-02 @ 23:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0