Som en annan mupp.

Det har tagit mig en dag (tre) att få grepp om hela situationen. Polistesterna, ja vad ska jag säga? Jag har ingen aning om hur det gick. Jag blev först flådd och filéad för att sen få bada i en bitter marinad av fördomar och personangrepp. Sista dagen landade jag på grillen, och de såg inte ut att gilla maten.

Jag kan omöjligt känna mig bättre till mods inför antagningsbeskedet i november.


Idag har jag inte gått i många knop, samtidigt som jag fått ovanligt mycket gjort. Märklig matte. Sandra har varit min side-kick hela dagen - eller har jag varit hennes? Lökplantering (japp, sen jag skrev om lökar och fiskar det inte hänt nånting), matlagning, bakning och en vända på stan. Jag beklagade mig över att jag varje vinter har samma problem med mössa. Inget som lyckas skydda mina stackars öron mot vinterns ilskna bett. Jag slängde ur mig nånting om att jag borde sticka mig en egen som fyller mina behov. Hux flux tog hon fram ett mönster (recept om jag får använda mina ord) på nätet, och innan jag visste ordet av satt vi på bussen för att inhandla stickor och garn.

Här kommer mupp-potpurriet för helgen.



Inte snällt.


Och nån vanlig bild.
Höga kusten. Det ser varmt ut, men det är det inte!


och en bild på mössan-to-come:

Nästa steg är halsduken... drömma går ju :]


Från A till Y. Radiotjänst ringde idag :] Hihi, och jag behövde inte ens ljuga! :D

R - Vi har fått din nya adress, ska tv-licensen stå i ditt namn?
J - Öhm, nä, vi har ingen tv :D
R - Okeej... planerar ni att skaffa?
J - Öhm... näääe. Nä.
R - Mhm, okej. Tack så mycket, hej då.

Otroligt övertygande :] Jag väntar finbesök inom nån vecka. Och då menar jag inte Em, utan nån i gul jacka, namnskylt, block och en brinnande penna. För att inte tala om en brinnade passion för sitt jobb! Välkommen in säger jag, här finns inget att se. Bokstavligt talat :D

Kommentarer
Postat av: Emmy

Tjena Sarah!



Fått mailet från Mimmi?



Du mamma går av och an, hört nått från emme nyligt, efter skjutningarna?



Kram, lycka till med antagningen!

2009-09-29 @ 08:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0