Drömmössan för drömvintern!

Inatt drömde jag en sån där filmdröm. Det snöade, sånt där mysigt yrande små-flingit snö. Inte för hårt och isigt, inte bitande i kinderna eller blåsigt så det känns som nålar i ögonen. Utan perfekt mjukt snö, som fyllde himlen och landande sakta. Allt annat står still. Underbart harmoniskt.

Men jag kom ihåg att jag blev lite förvånad att det snöade redan i september. Och sen blev jag lite besviken när jag insåg att det inte skulle ligga kvar. Men trots det kändes det bra att vakna, och jag längtade riktigt till den dagen.

Det kanske var därför jag fick ett ryck och stickade klart mössan. Trots att det har varit soligt idag och på tok för många plusgrader för att snart vara oktober så har jag ändå haft den på mig när jag och Sandra snurrat runt på stan. Mjo, det blev rätt varmt :] Men äntligen har jag en mössa som passar mitt melonhuvud :D


Jag kanske inte är helt bakom ändå. Jag har inte behövt riva upp en enda gång idag!
:D
Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0