Hantverkarn' goes riktig husmor.

Japp, den här gången är det for real. Inget halvdant här inte.

Eftersom jag klev upp omänskligt tidigt i onödan så kunde jag ju ändå passa på att använda min förmiddag till något vettigt. Jag gick igenom lite tapetkataloger och hittade en intressant tapet. Till köket... Inte till vardagsrummet vilket var vad jag letade efter. Ingenting till vardagsrummet. Några idéer föddes men inget som egentligen är värt att sätta ord på.

Eller jo, okej då :]

Jag funderar på nån fototapet på kortsidan i vardagsrummet. Gärna nån enkel, i svartvitt. Inte för plottrigt. Jag hittade en härlig bild på en kurva med äng på sidorna och en låg sol över skogen i bakgrunden. Em skulle älska den, han skulle vilja flyga fram genom kurvan på hojen. Jag vet att jag vill det. Sen på långsidan en fondvägg i nån färgad tapet med mönster. Men jag hittade inget konkret. Resten... grått? Golvet är fortfarande en gåta.

Efter att ha grävt runt bland alla kataloger åkte jag till Plantagen och inversterade i något jag länge velat göra. Jag köpte lökar. Det är här husmor kommer fram, igen. Jag köpte alltså lökar och jord för att plantera i en stor kruka och få härliga blommor till våren. Jag införskaffade tre olika sorter, med olika blomtider så att vi får njuta hela våren. Jag ska plantera dom i samma kruka, med den tidigaste överst, och den senaste underst. På så sätt kommer dom upp efter varann och förhoppningsvis innan föregående hunnit dö bort :] Vi får se hur det går.



Yrkesodling. Jag säger då det. Jag måste bokstavligt talat varit grön om fingrarna för det var den jorden hon rekommenderade, bara genom att titta på mig ;]


Sen köpte jag snittblommor. Det var ett sånt där impulsköp. Som när man står och väntar på sin tur i kassan och tittar på allt godis som ligger i hyllorna brevid och inser att man nog är sugen på godis trots allt. Precis så var det.



Men kunden före mig tog sån ofantligt lång tid på sig så jag fortsatte titta vilka spännande ting som fanns runt mig. Helt plötsligt blev jag sugen på fisk. Märkligt.


 



Tja,jag måste trots allt säga att jag är rätt nöjd med min dag. Och i detta nu har jag lins- och rotsakssoppa på spisen.

Fina fisken :]

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0