Som en blixt från ovan.

Jag fick en vision nu på lunchen, en vision för vardagsrummet. Det är ju ett rätt stort rum och jag vill att vi ska få ihop hela rummet till en helhet trots att det inhyser "matsal" och tv-rum. Som jag skrivit tidigare så vill jag inte att det ska vara ett rum plockat ur en katalog, utan det ska vara personligt. Och så är jag lite trött på feg-inredning. "Skare va så skare va" :] Rummet är avlångt, vi har svart matbord, svart bokhylla, gröna stolar, svarta ryaliknande mattor och så ska jag göra soffbord och tv-bänk av SJ-pallar samt att vi ska köpa en ny soffa som ska passa in. Här kommer visionen:

På långsidan av rummet (som soffan kommer så mot) sätter vi en tapet, med färg och mönster. Mycket färg :] Jag vet inte vilken ännu, det vet man när man ser den. Resterande väggar målar vi (vita/ljusgrå, eller en ljusare nyans som går igen i tapeten?). Sen är det ju golvet. Vad sägs om vitt klickgolv? :D Golvet fortsätter in i köket som vi också ska totalriva och göra nytt. Kanske med matta mörkgrå luckor? Där har vi ljusgrått kakel vid diskbänken som vi planerar behålla. Färgen finns i detaljer, gardiner och textilier. Kanske en snygg tapet på långsidan i köket också? 

Hm. Hur låter det?

På tal om. Igår tapetserade jag klart sovrummet och målade nästan hela panelen ett andra varv. Em ska nog måla klart och försöka börja lägga golvet nu medan jag jobbar :] -vill hem!-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0