Hantverkarn' goes akademiker.

I den kursen jag just tentade av höll vi på en hel del med rapportskrivning och presentationer hit och dit med syfte att lära oss behärska ett mer fackligt språk som verkar trovärdigt i lyssnarnas öron. Ord som adekvata motåtgärder och konformitet. Eller varför inte växelverkan eller respondenter. Fattar ni nånting? Nä knappt jag heller, då. Men nu är jag skadad.

Jag hade väldigt lite luft i mitt bakdäck. Det gick jättetrögt att cykla. Umeå Kommun har det senaste året placerat ut cykelpumpar på strategiska platser i stan. Bland annat på campus. På vägen hem efter ett grymt benpass på gymmet stannar jag till för att fylla däcket. Men jag fattar inte riktigt hur den funkar. Munstycket har två ändar, den ände jag tycker verkar mest logisk att använda delar inte med sig av någon luft. Jag provar den andra sidan och hör hur det susar massa luft. För sent inser jag att pumpjäveln knycker den lilla luft jag har kvar! Jag får inte den andra sidan att funka, så jag får snällt promenera hem och jag känner mig ganska platt.

Det kallar jag en k o n t r a p r o d u k t i v cykelpump!

Kommentarer
Postat av: Katrin

Jag tror att jag berättade för EM om den där cykelpumpen i Lördags. Han kom på mig att pumpa gärnet på jobbet (attendo har en pump som ger luft!) just för att de där pumparna är livsfarliga.

2010-04-19 @ 18:28:46
URL: http://ienormtristess.blogspot.com
Postat av: Em

Hahahahahahahahaha!

Har för mig att det är en kran man måste vrida på. Är dock inte helt säkert. Men om så är fallet, är detta hysteriskt kul! :D

2010-04-19 @ 20:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0