Strollan ställer krav.

Ikväll klockan 22.00 går en dokumentär om bananföretaget Dole som använde ett bekämpningsmedel som man visste orsakade sterilitet. När dokumentären skulle visas stämde Dole filmaren. Detta tycker jag ger mig ännu mer anledning att se dokumentären. Fast å andra sidan, jag är redan frälst. Jag käkar bara KRAV/Rättvisemärkta bananer, men mest för att dom faktiskt smakar bättre än konventionellt odlade bananas. 

Mitt tips till dig alltså - se dokumentären, förfäras och byt till KRAV :]


Kommentarer
Postat av: annelie

åh, det här är SÅ min melodi!! :) jamie oliver har gjort ett program om kycklingindustrin. se den! finns på p__r_t_b_y. ja. du fattar. :) KRAM

2010-04-28 @ 21:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0