Vitbär, gulbär, grönbär, rödbär - BLÅBÄR!

I MASSOR!!

Jag begav mig ut, i mina favoritjeans (smart?), i två timmar, i blåbärsskogen. Resultatet blev 10 liter blåbär och ryggont.

 

Man skulle kunna säga att blåbärna och lingona slogs om att blir plockade, det gick så långt att det ledde till "ras-svek", blåbärna vände sig mot varandra för att bli det bär som plockades först - det hela gick åt skogs när blåbärna började attackera mig för att jag inte plockade snabbt nog, och mina jeans blev alldeles blodiga blåbäriga av fighten.

 

För att inte lingonen ska känna sig utanför så ska jag nu ge mig ut och plocka dom också, fast nu är jag beredd - jag har bytt byxor så jag backar inte för nånting!


Kommentarer
Postat av: Lilla mor

Det är bra. På dom bara

2010-08-24 @ 15:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0