Svarta pepparkakor är också pepparkakor!

Igår lyckades jag återigen med den otroliga bedriften att inte sätta igång brandlarmet, vilket annars ofta inträffar när jag opererar med/vid/i närheten av ugnen. Det var pepparkaksbak på högsta nivå, med en alldeles hemmagjord Skogaholmsdeg (eftersom alla ingredienser gick att utläsa på ren svenska och faktiskt fanns i skafferiet så är den i stort sett hemmagjord).

Kristyr som blir över när man spritsar pepparkakor får man äta upp på valfritt sätt.

Den blivande modelfotografen och min kakbakare in arms, Kitkat! Utan dig hade nog huset brunnit ner, jag hade blivit hemlös och högst troligast missat julkalendern i morse. Vad skulle jag göra utan dig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0