Ishlo pishlo vilken kille!

Magnus Betnér i all ära i onsdags. För all del. Jag skrattade tills jag inte hade någon röst kvar, om det har något med förkylningen att göra är fritt för tolkning. Betnér är sådär fantastiskt ärligt samhällskritisk. På pricken, nästan lite väl nära pricken faktiskt.

Trots ondsagens fulländade afton är en av mina absoluta favoritkomiker Johan Rheborg. Jo, jag är medveten om att Betnér fått årets komikerpris 2010 (och 2005, första komiker att få två pris). Men i min tabell, där jag är ensam domare, kommer Rheborg inneha en tryggad förstaplats med sina skådespelarinsatser som bland annat:

Ensamseglaren (Spermaharen 2002):

 

Och Kenny Starfighter såklart! ( TV 1997, Film 2009):

 

Betnér, den dagen du tar till en hårtork kommer du klättra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0