Grattis Trollhättan!

Nu finns SAAB fortfarande i en fabrik nära dig!

Jag, liksom alla andra industripolitiker, funderar lite över vad Spyker ska ha SAAB till. Jag har själv aldrig hört talas om Spyker Automobile, dock har jag i dagens debatt hört att de har gått i konkurs en gång tidigare. Därför kan jag inte låta bli att fundera över om köpet av SAAB delvis grundas på deras vilja att lyfta sitt eget namn inom marknaden. Ett logiskt sätt att göra det är att byta logga genom att föra in sitt eget namn i SAAB's redan världskända logga. Typ som bilden ovan (jag ska söka tjänsten som produktutvecklare och designer).

 

Men under intesiva arbetsperioder vet ju alla att det är lätt att stirra sig blind. Därför vill jag komma med ett litet tips till Spyker så att deras slutgiltiga resultat inte blir typiskt dåligt ur marknadsföringssyfte:

 

SS Automobile skulle vara ett typiskt dåligt namn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0