Man måste träffa botten för att nå stjärnorna. Eller nåt.

Tänk er:

Helnöjd. Jag har just slutat för dagen. Ledig hela helgen. Öppnar dörren till vårt trapphus och stoppar ner handen i en tom ficka...!

Mina nycklar är borta.

Bara att ge sig iväg och lappa hela Ålidhem (tack Em) med Sandras telefonnummer (så att den som hittar nycklarna inte hittar hem till oss också (smart Em)). Jag gjorde mitt bästa för att inte låta det förstöra min dag. Det gick inte så bra.

Sandra ringer:
- En kvinna på Ålidhem har hittat "mina" eller dina nycklar! Jag sa att jag skulle åka bort men att min kompis Sara ska komma och hämta dom :D

Med en tackblomma i högsta hugg trampar jag dom få kvarteren bort. Kvinnan i fråga tyckte blomman var oförtjänt men jag sa som det var:

- Du vet hur det är när man tappar bort nycklar eller liknande. Man får panik! Min kompis har varit helt förstörd ikväll, helt knäckt! Och det sista hon vill är att få helgen förstörd också. Du har gjort hennes dag.

Och Sandra, kvinnan tackar så mycket för blomman :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0