A better lifestyle for dummies.

Invictus (2007)

Morgan Freeman som Nelson Mandela och hans fantastiskt smarta drag att använda rugbyn i sin politik. Jag kan ingenting om Nelson Mandela. Jag vet att han jobbade mot apartheid, satt i fängelse pga sin kamp för att sedan bli president i Sydafrika. Men vad jag vet är - jag älskar, fullkomligt älskar! människor som har mer kärlek än hat i sig. Som är rättvisa i sin kärlek och ser alla som lika värda. Jag ser upp till detta osjälviska sätt att leva sitt liv på.

Filmen gav mig rysningar. Inte minst gav den mig ännu mer inspiration till att bli en ännu bättre människa. Goda skratt bjöd den på också :D


Under kategorin Filmtipset så tipsar jag som sagt bara om bra filmer jag sett. Men denna film vill jag nästa uppmana er att se! Filmer som gör mer nytta än skada ska inte gå en obemärkt förbi.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

ååh, ja, älskar filmtips. är själv värdelös på att leta upp & faktiskt se filmer. Jag ser om samma filmer om och om igen. haha

2010-06-18 @ 08:03:12
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0