En offlinehelg.

I fredags var Em's vapendragare Jakob på besök.

Vi drack lite öl, åt god mat och berättade krigshistorier runt tända ljus.
Grönt är skönt.

Igår följde jag med mammpapp till husvagnen och backen för säsongens första tur på snowboarden. På väg dit pratar vi om att köpa hus. Eller rättare sagt köpa gård - min stora dröm. Dom vill visa en gård i närheten av backen och när vi svänger in där visar det sig att det är Fällfors gård. Uppfödare av frieserhästar - min andra stora dröm. Under flera års tid har jag kikat in på deras hemsida för att kolla läget. Eftersom vägen tar slut vid deras gård stannar vi och börjar prata med ägaren som är ute, ur pappa slinker en mening som på en macrosekund får mig att känna mig som 10 år igen: Våran dotter funderar över hästarna dina.
Ja. Hon lotsade oss över gården och in i hagen där 3 av planetens gosigaste fyrfota djur uppehöll sig.

Här är Arvid 1,5 år. Han var till salu!

Och han är tyvärr fortfarande till salu...

 

Tillslut kommer vi fram, jag i extas, och pappas jobb har familjedag i backen med tävlingsåkning i barnbacken och tipsrunda. Vi åker ett åk i varje nerfart. Jag faller.
Jag får nackspärr.

Vi retierar till husvagnen och spelar kort. Tipsrundearrangörerna knackar på och överlämnar ett påskägg. Jag vann tipsrundan i alla fall! :D Nu är jag hemma igen, sitter med vetevärmare runt nacken och vill få rätsida på alltsammans.

Kommentarer
Postat av: Jessi Fox

hahaha va schysst stylad han var..

2010-03-29 @ 13:48:58
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0