Hantverkarn' goes hulkenfingrar!

En kort update angående surdegen. Den har börja utveckla småå småå luftbubblor och "doften" har tagit ett steg bort från yoghurtkultur. Ett långt steg. Urk. Precis som det ska.

Det ska nämnas att jag har högsommar nu. Jag planerar för bärplock, sylter, safter, grönsaker och grönt gräs. Jag blir lika besviken varje gång det snöar. Det är som en redig bitchslap i mitt sommarfräkniga ansikte. I dessa sommardrömmar ligger planen för balkongen. Det är inga dåliga planer vill jag lova.


Det är ingen vidare vacker syn just nu. Men vad tror ni?
Kommer jag lyckas med den grönskande oas jag drömmer om?

Jag har så mycket jag vill odla att jag inte tror att jag kommer få plats med det. Jag har tagit fram papper och penna för att börja skissa på en ritning. Ett axplock:


Hemma hos Jamie är en toppenbok. Han tar upp de fyra årstiderna, vilka grödor som hör till respektive säsong samt en bra info om hur man kan odla dom, både på friland och på BALKONG!


På bokrean hittade jag en annan bok angående att odla grönsaker. Vissa saker ska ju sättas redan nu så förra veckan satte jag paprika och physalis. Paprika har jag lyckats med förut, fast utan någon större avkastning. Physalis ska tydligen gå jättebra och lätt att odla, och det ska ge frukt till långt in på hösten. Gött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0