Jag modellerar, jag modellerar...!

Pappa fyller år idag. Grattiiis! :D Mamma köpte tårta och hämtade oss i stan men när vi kom fram utbrast hon:
Mamm: Men tusan, vi glömde köpa en blomma!
Papp: Det gör inget, vi kan äta sallad till maten istället.

Och där sattes ribban för kvällen.


Exempel på våra "Jag är tjock, du är ful - jag kan banta"-skämt
  1. Jag är rik, du är fattig - jag är mätt
  2. Jag är rik, du är fattig - jag kan bli lika fattig som du, om jag vill
  3. Jag är rik, du är fattig - jag vill bli lika smal som du
  4. Jag är dum, du är ful - jag får ligga
  5. Jag är smart, du är korkad - du har långt att gå
  6. Jag är nykter, du är bakis - jag har det roliga framför mig
  7. Du är ful, jag blir full - du är fortfarande ful
  8. Jag är kvinna, du är man - jag kan bara få det bättre

Pappa får ett uppslagsverk av mig i present, med ledtråden "jag är smart, du är dum - här är en hjälp på vägen." På framsidan är det bilder av diverse historiska personer. Morfar pekar på Hitler:
Moffa: Men titta, där är ju Adde!
Sen blir dom som två pojkar på julafton:



Och vi försökte oss på Matchmaking katt-hund:

Utan resultat. Hade kunnat funka.

Dessutom har jag kommit fram till att folk verkar ha väldigt trevligt i början av sommaren ^^ Typ hundra pers som fyller år i veckan, 4 st idag.

Memmy, det gäller dig också, grattis! Skidor på lördag ;D

Kommentarer
Postat av: katrin

Ja säg kära gamla ADDE!

2010-03-06 @ 16:38:57
URL: http://ienormtristess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0