Strollan bekräftar farhågor.

Jag tänkte på det här med Global warming. Optimist som jag är försöker jag se något positivt i allt: vad skönt att vi får ett lite mer tropiskt klimat här uppe i norr. Men det är ju inte riktigt så det skulle te sig enligt experterna. Det ska tydligen bli "extremklimat" i respektive klimat. Tex: öken blir mer öken, vinter blir kallare vinter etc.

Jag har hittat bevis på detta. Väderrapporten i morse:
- Inatt har det varit ner till -30 grader på vissa ställen... Norrland har ytterligare snöfall att vänta i veckan.
- I södra Sverige kan vi vänta oss upp till 15 plusgrader kommande dagar.

Det är mars månad. Till och med slutet på mars! Våren borde vara i antågande, inte vintervinter eller högsommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0