Strollan gnuggar.

Jag har påsklov! PÅSKLOV! Jag tror inte jag har använt det ordet sen sist jag hade påsklov. I gymnasiet. 2006. För fyra år sen. Fyra år. 4. Enligt min matte måste jag alltså vara fyra år äldre än då jag hade påsklov sist.  Är det nu jag ska få åldersnoja? Jag ska använda det ordet (påsklov) så ofta jag kan den här veckan för det smakar som tryffel i munnen.



Idag när sista lektionen tog slut och jag fick påsklov, då satte jag mig på bussen hem, och njöt av att äntligen ha påsklov. När jag klev in genom dörren för första gången under mitt påsklov slängde jag mig i soffan och slog på tv'n. Under denna första timme av påsklovet visades en repris av Top Model. Det resulterade i reflektion(er):

  1. Jag har inte drömkroppen (varken min egen eller någon annans)
Däremot har jag:
  • Muskler, nånstans.
  • Kunskap om konflikthantering.
  • INTE en brinnande känsla av att pryda tidningshyllor, tv-rutor eller mäns omklädningsrum.
  • Vänner och familj som tycker om mig för den jag är.

Ja. Så började mitt påsklov. Nu kan det bara bli bättre :D

PÅSKLOV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0