Strollan med röda näsan, hette en helt vanlig tjej...

Ni vet att händelser/tidpunkter i livet ofta kombineras med känslor. Och om man känner den känslan senare så tänker man på den stunden. Till exempel: Snön ligger gnistrande vit, himlen är knallblå och solen skiner. Känslan i kroppen påminner om påsken. Man riktigt längtar till påsken. Eller hur? Även om denna dag skulle infalla i januari! Ni fattar.

Jag upplever en liten annorlunda variant av den just nu. Jag är dyngförkyld. Sådär att jag är matt i kroppen, ont i halsen, sprängande huvudvärk och näsan rinner trots att det är täppt. Dessutom ringde dom från jobbet och behövde hjälp. I bilen sitter jag och funderar över allt och inget. Sen händer det. Väckarklockan.

"Jaa, nu känns det i kroppen att det är vår. Vänta nu. I kroppen? (Känner efter) Japp, jag är precis lika knäckt som förra våren, och våren innan dess."

Så mycket för vårkänslor.
Sen gick jag in på Ica för att köpa halstabletter och kom ut med en förpackning Keso.

S M A R T.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0