Kunskap, gåtor och vardag i en salig blandning.

Jag gissar att ni är många där ute som sitter och funderar hur jag hade det i stugan egentligen ;] Det blev en hel del plugg måste jag erkänna, men det var rätt skönt att få det ur världen. Luncherna åt vi ute i terrängen - så då tog jag en (kort) paus.

Här parisare à la pinnbröd vid Lögdeälven. Smarr!

 

Det blev en och annan blöt tå under promenaderna genom sankmarken, pumaskor is the shitnot. Moder Jord har en hel del grejer att bjuda på. 3 älgar, 1 hare, 1 ödla och massa spännade prassel i gräset. Enorma forsar, spindelnät (i håret, yep) och detta:

Gissa bajset.

Jag har ingen aning.

 

Annars hände väl det som ofta händer i stugan - jag förlorade i kort, jag försökte sova ut men vaknade före 9.30 med ryggont pga sängen, någon form av renovering (toaletten) och elda i kaminen. Den fantastiskt underbara vardagen i stugan.

 

(Jag hittade inget datum

på konservburkarna, spännande;)


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

märkligt bajs! pinnbröd, vilken nostalgi. Måste ut i skogen för att få grilla lite pinnbröd snarast!

2010-05-27 @ 09:22:08
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Minipersson

Det är ju dreadbajs!

2010-06-15 @ 22:30:44
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Jag tror det är Ripbajs. Eller större hönsfågel. Typ Orre, Tjäder.....?

2011-04-15 @ 12:18:01
URL: http://www.stalllt.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0