Det här med att vänstra...

Jag är pinsamt dålig på höger och vänster. Det spelar ingen roll hur mycket jag övar (och det gör jag faktiskt) för det blir inte bättre.

Det skulle kunna gå väldigt dåligt i trafiken, men det gör det inte (utom när jag ska vara vägvisare). För att ta högerregeln som exempel: Jag vet att jag ska ge företräde åt de bilister som kommer från DET hållet, men jag vet inte att DET håller är just höger.

Em hjälper mig ibland. Han brukar, helt apropå, säga höger eller vänster. Och då ska jag räcka upp den handen. Och jag får inte tveka. Det brukar gå sådär.

Jag brukar öva själv också: Varje gång jag går på Ica Maxi och ska kvittera ut en scanner så står det ju i den där lilla datorn "Ta din scanner från sektion höger/vänster". Innan den börjar blinka brukar jag vända huvudet åt det håll som den lilla datorn säger åt mig. Och då står jag där som ett annat pucko och tittar åt fel håll när min scanner börjar blinka.

Så det där med att vänsterprassla, det tror jag faktiskt inte att jag skulle klara av om jag så än försökte.


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

haha jag är likadan!

2010-11-26 @ 06:58:29
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tips: hälsa-höger!

Man hälsar alltid med höger hand, lätt som en plätt! Och vill man veta vilken hand som är vänster så säger man: hälsa-höger-vänster och höjer först "hälsahanden" och därefter vänster! :D

2010-11-26 @ 17:16:26
URL: http://keepitreal.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0