Ett filmtips att ignorera om jag får välja.

Nu var det längesen jag kom med ett filmtips. Fast det här kanske inte är ett tips, det här är snarare ett skrik i panik:
DON'T DO IT!!!


REC
& REC 2


Jag vågar nog påstå att filmerna är en blandning mellan Blair Witch Project, Exorcisten och samtliga zombiefilmer. Den första filmen visste precis vilka knappar den skulle trycka på. Mörkrädsleknappen, äckliga-barnknappen och surpriseknappen. Det var längesen jag faktiskt skrek rakt ut (flera gånger) av en skräckfilm.

Första filmen i kombination med att cykelhjälmen trillade ner från hatthyllan när jag skulle lägga mig fyllde hela min varelse med skräck. Ytterligare ett illvrål och en order till Em att leta igenom lägenheten innan sänggåendet.

När Em tittade på REC 2 sneglade jag bara ett par gånger för att slippa psykosen innan läggdags. Men för all del, om du känner för lite spänning såhär i vintermörkret (eller i höstmörkret beroende på var du befinner dig) så kör i vind!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0