Banjobilfärd med risk för Bambi?


Här bjuds det på första vintersolnedgången. Host. Bilden togs kl 17.10 under min 6-milafärd hem från praktiken. Under färden som fortskred långsamskred bakom en hejdundrans massa bilar i 70 km/h på 110väg föddes en fundering:

  1. Folk har ett allmänt risigt liv som de egentligen inte vill hem till. Därför är det lika bra att ta det riktigt långsamt för att dra ut på det hela. Eller...
  2. Folk har ett alldeles fantastiskt liv vilket är anledningen till att de kör 70 på 110väg. De vill inte riskera att köra i diket bara för att snön hann före vinterdäcksbytet.
Jag vet i alla fall bara att jag ville hem.

Hem för att sedan ge mig i kast med andra banjomatchen. Denna gång blev segern lite sötare. 8-3. Dagens pris blev en fällning som kommer resultera i ett maffigt blåmärke på höften. Alternativt en ny höftkula.

Fast innan matchen byttes det till vinterdäck såklart ;]

Kommentarer
Postat av: Em

Ett byte som skedde inte helt utan protester.. ;)

Puss och godmorgon!

2010-10-15 @ 06:41:46
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Jag tror på vinterdäcksteorin, alla var ju livrädda igår som knatade omkring på jobbet med sommardäck och ojade sig!

2010-10-15 @ 07:07:46
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0