Pilot.

Detta är födseln för en ny kateogi inlägg. Inlägg dedikerade de där tankarna man går runt och funderar på som aldrig får något riktigt svar. Eller en fundering som slår ner som en blixt från klar himmel. Nu är det dags att slänga ut dom i etern. Eventuellt finns fler där ute som funderat på samma sak. Eventuellt får man svar. Annars så kanske någon annan blir biten av funderarflugan.


Ibland handlar jag. Efter min, för många år sen, korta (men ack så intensiva) tid som kassörska har jag nästintill tvångsmässigt börja fundera över sambandet mellan de varor jag lägger upp på bandet. Eller, det intressanta i mina funderingar är vad kassörskan tror om sambandet mellan mina varor, precis sådär som jag funderade när jag själv satt där. En typiskt fundering utan svar.

Tänk er följande 12 scenarion: Du är kassörska på en dagligvaruhandel och dessa varor kommer rullande på bandet, vad tänker du?:

  1. Nylonstrumpbyxor och vattenpistol.
  2. Cigaretter och Nikotinelltuggummi.
  3. Toapapper och wc-rent.
  4. Kattgodis och råttfälla.
  5. Godis och tandborste.
  6. Yxa och bandage.
  7. Kniv och plåster.
  8. Rivjärn och plåster.
  9. Kniv, salt och plåster.
  10. Salt och citron i massor.
  11. Blöjor och en wunderbaum-gran.
  12. Halstabletter och en metal-cd-skiva.
Det går ju bara inte att inte fundera :P Kombinationerna fortsätter i en oändlighet.

 


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

hahaha åååh...det är ju omöjligt att inte börja fundera!

2010-10-07 @ 15:45:56
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0