Blod, svett och tårar.

En gång i månaden, varje månad, har jag en dunst med Moder Jord.
Och det är ingen dålig dunst.
Jag tycker att hennes strategi är urusel. Ogenomtänkt.
Det tycker inte hon.
Hon påstår att det handlar om min egen överlevnad.

Jag undrar: hur tänkte du då?
Sen kommer jag fram till att Moder Jord troligtvis är en Broder Jord.


Det går en vecka i kampens tecken och innan hon/han? ger med sig och jag går därifrån som en vinnare. tror jag. Nästa månad får jag en påminnelse om hur lite jag kan påverka. Och revolten tar fart igen.


Kommentarer
Postat av: Frida

Det är ju tur du inte är ensam om detta;-) Bit ihop och kom igen, you can do it! KRAAAM

2010-09-09 @ 16:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0