Strollan njuter av baksmälleimmuniteten.

Gårdagen bjöd inte på särskilt mycket duellerande, det fanns knappt plats att stå på två ben på dansgolvet. Studenthak - allt är i sin ordning med andra ord.

Fast det var inte bara trängseln som satte köppar i hjulet för min plan. Dr Alban hade spelning. Det var så obra att jag tvingades gå till baren och köpa en till öl.


- Ett intro börjar spela i högtalarna. Dr. Alban ropar till ljudbåset: Number nine! Niiine!! Niioo. Nästa låt! Samtidigt som han visar nio fingrar över publikens huvuden. Det är nästan så att jag hör hur CD-spelaren letar efter track 9 på skivan. Jag kunde inte låta bli att kastas tillbaka till 90-talets alla roliga-timmen-framträdanden där klassens kille rappar något ohörbart medan hans kvinnliga poppismotsvarighet dansar tvåstegsdansen lite snett bakom. Han kändes ganska trött, stackars Alban.


Men jag tog mig igenom kvällen som var himla trevlig trots allt. Om inte annat så bjöd den på en hel del skratt. När jag kom hem hinkade jag vatten och mådde därför oförskämt bra när jag vaknade imorse. Så pass bra att jag bestämde mig för att baka bröd till frukost. Hur lyxigt är inte det?

Därefter satte jag sprätt på den nya surdegen jag haft puttrande i köksskåpet. En klok kvinna sa en gång att kreativiteten kommer igång i samband med hösten antågande. Det kan nog ligga nånting i det. Medan brödet nu gräddas bli det en promenad i den härliga höstsolen.

Peace.


Kommentarer
Postat av: Anonym

LYX!

2010-09-05 @ 15:46:01
URL: http://whilda.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

hehe, skönt att jag fick vara den kloka kvinnan ;) men är det inte sant så säg?! :) Har dock inte stigit upp tidigt och bakat bröd idag, sov bort hela förmiddagen och vaknade med frasses-takeaway på sängen. Det var en fin start :)



Om dr,alban och studenthak; dont. just dont!!! :)

2010-09-05 @ 17:09:36
URL: http://emmasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0