Jag min dumma sill.

Igår stötte jag på vad jag tyckte var det, genom tiderna, bästa aprilskämtet. Någon som påverkar alla, vare sig man vill eller inte. Hör och häpna I: Stjärntecknen har ändrat datum. Jorden har tydligen sakta men säkert ändrat position sakta under 3000 år och nån såndär astrotjosanhejsan från Amerikatt har kommit fram till att stjärntecknen nu ligger fel i tid. Dessutom har ytterligare ett stjärntecken tillkommit - ormbäraren.

Jag är född som kräfta, uppvuxen som kräfta, behandlad som en kräfta, jag tänker kräfta, lever, andas och pumpar kräfta i mina ådror. Men nu är jag tvilling.  Tvilling?! Har ditt stjärntecken ändrats? Här är de nya:

Stenbocken: 20 jan - feb 15

Vattumannen: 16 feb - 10 mars

Fiskarna: 11 mars - 17 april

Väduren: 18 april - 12 maj

Oxen: 13 maj - 20 juni

Tvillingarna: 21 juni - 19 juli

Kräftan: 20 juli - 9 aug

Lejon: 10 aug - 15 sept

Jungfrun: 16 sept - 29 okt

Vågen: 30 okt - 22 nov

Skorpionen: 23 - 28 nov

Ormbäraren: 29 nov - 16 dec

Skytten: 17 dec - 19 jan

 

 

Hör och häpna II: Detta var inget aprilskämt.

 

Källa: BBC, Aftonbladet, NSD


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

men va, nähä. nu luras du på andra april. Jag, våg? knappast. man kan ju inte gå från skorpion till våg!

2011-04-02 @ 09:40:44
URL: http://emmasays.se
Postat av: Frida

Meh då är jag oxå tvilling helt plötsligt, hur ska detta sluta? Kramelikram

2011-04-03 @ 07:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0